Výuka MS Word v Ghaně aneb tento učitel by za svou snahu zasloužil metál

Autor: Tomáš Durčák Zdroj: Facebook / Bored Panda
Před 4 měsíci
865


Facebookový post, který v polovině února zveřejnil učitel z africké Ghany, se stal malou virální senzací a získal si srdce mnoha lidí. Může za to obětavost a skvělá improvizace, díky které je Owura Kwadwo schopen učit své žáky správně používat jeden z nejznámějších a nejpoužívanějších softwarů na světě jen za pomocí tradiční školní tabule a křídy. Ale dost slov, abyste tohle dokázali opravdu ocenit, musíte to vidět zblízka.

Jak si možná dokážete domyslet, ne každý učitel by byl ochoten či schopen něco takového pro své žáky udělat. Kwadwo, který pochází z ghanského Kumasi, však svého času studoval výtvarná umění, a tak se rozhodl, že by své malířské dovednosti mohl skvěle využít, aby žákům co nejvíce přiblížil tvorbu dokumentu v programu Word.

Na tabuli proto křídou namaloval v podstatě screenshot přímo z programu, aby si ho žáci mohli překreslit a učit se z něj.



„Dělám to, aby mí studenti zcela pochopili, co je učím,“ řekl pro Bored Panda. „Aby měli aspoň obrázek toho, co by viděli, kdyby seděli za počítačem,“ dodal na vysvětlení své úctyhodné snahy.


Fotografie, které Kwadwo zveřejnil, však nevyvolaly jen online potlesk a výkřiky plné uznání. Vyprovokovaly rovněž vášnivou debatu v samotné Ghaně. Na jedné straně totiž sice je úžasné nasazení a geniální improvizace skvělého učitele. Na druhé ale vyvstaly dotazy, jak je možné, že jsou školy v roce 2018 stále bez jediného počítače.

Od zveřejnění původního postu již učiteli dle jeho slov přišlo několik nabídek od lidí, kteří mu chtějí přispět na pořízení notebooků či projektorů pro zlepšení kvality výuky informačních a komunikačních technologií (ICT). 

Ty Kwadwo vřele vítá, avšak jedním dechem dodává, že jeho škola není zdaleka jediná, která se potýká s nedostatkem potřebného vybavení. „Stejnému problému čelí celá řada škol. Pokusím se jim také pomoci a dát část darovaných peněz jim, aby mohli rovněž zlepšit svou výuku ICT,“ slíbil Kwadwo.


Příklad tohoto učitele může být skvělou inspirací pro učitele na celém světě – zejména v rozvojových zemích, jakou je i Ghana, kde je někdy zapotřebí trocha improvizace k zaplnění mezer, které není schopna zaplnit vláda. Zejména v případě ICT, které jsou zcela vitální pro to, aby byly následující generace nejen v Ghaně schopny konkurovat na globálním trhu a držet krok se zbytkem světa.