Ten, kdo přišel nápadem použít pálivé kuře z KFC jako explozi, vážně zaslouží povýšení

Autor: Tomáš Durčák Zdroj: Campaignbriefasia
Před 10 dny
480


KFC se svými reklamami dlouhodobě daří v mezinárodním měřítku vzbuzovat pozornost, což lze považovat za úspěch. A to v pozitivním i negativním slova smyslu. Od svého „kolonela“ přes vonné svíčky s vůní jejich smažených kuřat až po kontroverzní reklamu se slepicí rapující X Gon' Give It to Ya, která hrdě ovládla „seznam reklam, na které si spotřebitelé nejčastější stěžují“. KFC zkrátka ví, jak své jméno a logo dostat do povědomí.

Jejich další počin nezaujme svou podivností ani kontroverzí, ale naopak svou jednoduchostí a kreativní prací s fotografiemi. Koncept je vlastně úplně jednoduchý: Ostré kuřecí křídlo umístěné pomocí Photoshopu na obrázky explozí jako je start raketoplánu, nebo akcelerace dragsteru.

Smažené kuře pod raketoplánem? Jak to proboha může fungovat? Správná otázka, ale ono to funguje geniálně!

Za nápadem stojí kreativní společnost Ogilvy & Mather, která už v minulosti pro KFC vymyslela například jedlý lak na nehty s chutí kuřete, který si dámy mohly ocucávat z prstů. Té jednoho večera, zatímco se kreativcům po pálivém kuřeti valily slzy z očí, docvaklo, že onen tradiční kus kuřete při bližším pohledu vypadá i jako něco dalšího.


Pak už to bylo jen o práci dobrého retušéra. Vyfotit kuře pod správným světlem a pak mu dopomoci, aby co nejvíc vypadalo jako detailní exploze. Po studiu stovek různých explozí vznikly i kuřecí exploze, které pokud někomu ukážete bez kontextu, možná na první pohled ani nepozná, že místo výbuchu jsou na obrázcích kuřata z KFC.

Sjeďte si níž, posuďte výbušnou kampaň sami a dejte nám v komentářích vědět, co si myslíte!




Někdo v reakci na kampaň zkusil přidat desaturovaný kus kuřete nad sopku, aby ukázal, že lze bez problémů použít i jako imitace kouře valícího se z vulkánu při erupci.