Venom kašle na recenze a láme rekordy. O čem bude další díl?

Před 2 měsíci
263

Vesmírný řízek Venom má negativní hodnocení zámořských i českých recenzentů u paty a baví diváky po celém světě. V kinech dokonce zlomil říjnové rekordy v tržbách a hrne si to k pokračování, ve kterém uvidíme jeho nejslavnějšího soupeře.

V Sony si mohou vesele pískat. Venom sice stihnul před premiérou vyfasovat opravdu hodně nenávistné kritiky, které film označily za tupou a zastaralou blbost, která nemá v moderním komiksovém světě co dělat, a ideální nebyl ani závěr mediální kampaně filmu. Jenže zatímco u kritiků film nafasoval nelichotivé průměrné hodnocení 4,5/10, u diváků si odnesl krásných 8.6/10 možných bodů a i Cinemascore ukazuje na komiksovou selanku slušné hodnocení B+, tedy lepší dvojku.

Twitter i další sociální sítě již stihly zaplavit výzvy diváků, aby ostatní ignorovali recenzenty a šli se do kina přesvědčit na vlastní oči, což se zjevně podařilo, neboť film o prvním víkendu v USA překvapil o 20 milionů vyššími tržbami, které skončily na 80 milionech dolarů. Zbytek světa přihodil dalších 120 milionů, a tak Venom aktuálně přehazuje dolary vidlemi, neboť finální součet přeskočil 200 milionů za první víkend. Při rozpočtu relativně skromných 110 milionů dolarů to znamená skok do zisku a vysokou pravděpodobnost pokračování.

O jeho zápletce je přitom už víceméně jasno, neboť ji film prozradil v potitulkové scéně, kdy Eddie musí udělat interview s masovým vrahem Cletusem Kasadym. Toho hraje Woody Harrelson a ve svém finálním dialogu těsně před zbytkem titulů Brockovi slibuje, že jakmile se dostane ven (a on se ven dostane), nastane opravdový masakr. „Masakr“, resp. Carnage se pak jmenuje Venomův symbiontí příbuzný, který je podobný blázen jako Kasady, se kterým si stoprocentně sedne v zabíjení lidí.

V dalším díle by se tak „polepšený“ Venom musel spolu s Eddiem popasovat se svojí nejhorší možnou verzí, což by mohlo vést k další porci nekorektního zabíjení a hláškování. Vidina na pozitivní reakce recenzentů by sice vysoká nebyla, ale jak vidno, divákům i studiu to může být fuk.

Vznik pokračování však ještě není stoprocentní. Studio Sony se zřejmě rozhodne až po druhém víkendu v kinech, kdy se ukáže, zda náhodou nebudou Venomovy tržební propady brutální, což by mohlo přece jen značit nespokojenost diváků a potenciální ignoraci případného pokračování. Představitel hlavní role, Tom Hardy, má každopádně podepsanou smlouvu přinejmenším na trilogii.