Refreshujete v noci Facebook? Jen hodina takové činnosti vám zničí spánek

Autor: Petr Semecký Zdroj: Metro
Před 3 měsíci
504


Ačkoli víme, že bychom to dělat neměli, většina z nás si kromě partnera či oblíbeného plyšáka bere do postele i mobilní telefon s otevřeným Facebookem, Instagramem či jinou sociální sítí. A to vážně není dobře.

Dokazuje to nová kanadská studie, která na více než 5 tisících zkoumaných dětí a dospělých ve věku od 11 do 20 let zjistila, že noční sjíždění sociálních sítí razantně ovlivňuje délku i kvalitu našeho spánku.

Vědci zkoumali, zda děti i dospělí naplňují doporučené hodnoty spánku. Pro jedenáctileté je doporučený spánek v rozmezí 9 až 11 hodin. Puberťáci v rozmezí 14 a 17 let by měli spát mezi osmi a devíti hodinami. A lidé ve věku nad 20 let by měli spánku věnovat alespoň sedm, ideálně však až devět hodin (zejména při zvýšené fyzické či psychické aktivitě).


Vědci, kteří do výběru sociálních sítí zahrnuli i messengery jako WhatsApp či blogovací nástroje jako Snapchat, zjistili, že tyto hodnoty naplňuje pouze třetina zkoumaných osob. Přes 70 procent dětí a dospělých dokonce přiznalo, že tráví na sociálních sítích alespoň hodinu denně a často kvůli zírání do rozsvíceného displeje telefonu snižují délku svého spánku.

Podle vědců se pravděpodobnost nedostatečného spánku úměrně zvyšuje s délkou užívání sociálních sítí. Děti jsou na tom del vědců ještě trochu lépe, protože jejich využívání mobilních telefonů je pravidelně během dne narušováno alespoň školní výukou. Dospělí jsou však vlivu vlastních mobilních zařízení a aplikací v nich vystaveni celý den bez výjimky.

Schválně, čtete si tento článek během dne, anebo se zrovna válíte v posteli a snažíte se sami sobě namluvit, že už opravdu půjdete spát?